Omnichannel: Extra service voor lokale klanten
Met de nieuwste collecties van ruim veertig damesmerken, het verstrekken van persoonlijke shopadvies, en een grote sfeervolle koffiebar die centraal staat in de 1500m² fysieke winkel, was Pico Women al een eind op weg om de ultieme shopervaring te creëren voor haar klanten. Toch werd er nog iets gemist om de Pico Women shopping experience rond te maken, namelijk de mogelijkheid om klanten ook online van dienst te zijn. Om Pico Women omnichannel-proof te maken en haar retail offline en online optimaal met elkaar af te stemmen hebben we een gloednieuwe webshop gebouwd, en deze gekoppeld aan diverse e-commerce koppelingen. Denk hierbij aan een koppeling aan RVE voor een geïntegreerde kassasysteem, Mollie om diverse betaalmogelijkheden aan te bieden en een koppeling aan PostNL om alle online bestellingen veilig bij de klant aan huis te bezorgen.
Store loyalty
Met de komst van een extra verkoopkanaal is het van belang om de merk- en shopbeleving van de winkel ook online door te trekken. In het voor- en ontwikkeltraject van de nieuwe webshop is er daarom sterk rekening gehouden met de uitstraling en missie van Pico Women. Zo is de overzichtelijke, inspirerende en service gerichte sfeer van de winkel terugvertaald naar de webshop, met als voornaamste doel om bestaande klanten extra te bedienen en store loyalty te creëren. Pico Women liefhebbers kunnen via deze weg in de webshop al fashion inspiratie opdoen voordat ze naar de fysieke winkel gaan of hebben nu ook de mogelijkheid om vanuit huis dat ene mooie blousje of jurkje te kopen, als ze geen tijd hebben om de winkel in Enschede te bezoeken.